Dr. ELBAHRI Mohamed الدكتور البحري محمد
‘Communication Networks, Architectures and Multimedia (RCAM)’ Laboratory
Djillali Liabes University of Sidi Bel-Abbes, Algeria

Contact details:

Département d’électronique, Faculté de Génie Electrique, BP 89, Université Djillali Liabes , faculté de Génie Electrique, Campus Universitaire, Sidi Bel Abbes 22000, Algeria

Mobile : +213 558 017 228

Research Interests

• Image and video processing and analysis
  • Object tracking and re-identification
  • Gestures and motion recognition
  • Machine learning applied to computer vision
  • Parallel programming

Short Biography

He is currently a Phd resercher and teacher at the computer science Department, Djillali Liabes, University of Sidi Bel Abbes, where he has been teaching since 2009

Journals

• M. Elbahri, N Taleb, K Kpalma, J Ronsin, Parallel algorithm implementation for multi-object tracking and surveillance, IET Computer Vision, Volume 10, Issue 3, April 2016, p. 202 – 211, DOI: 10.1049/iet-cvi.2015.0115.
  • M. Elbahri, K. Kpalma; N. Taleb; M. Chikr El Mezouar, A Novel Object Position Coding for Multi-Object Tracking using Sparse Representation, International Journal of Image, Graphics and Signal Processing, vol. 7, no 8, pp.1-12, 2015,DOI: 10.5815/ijigsp.2015.08.01.
  • Ilias, D. A. H. I., EL MEZOUAR, M. C., Taleb, N., & Elbahri, M. (2017). An edge-based method for effective abandoned luggage detection in complex surveillance videos. Computer Vision and Image Understanding, 158, 141-151.

Conferences

• M. ELBAHRI, N Taleb Suivi d’objets en utilisant les caractéristiques robustes accélérées combinées avec la soustraction du fond December 2015Conference: Système Conjoint de Compression et d'Indexation Basé-Objet pour la Vidéo (SCCIBOV)At: Sidi Bel Abbès, Algeria
Messagerie

Accéder à la messagerie de l'Université de SIDI Bel Abbes.

Accéder à la plateforme des cours en ligne

WEBTV

Tous les médias

CEIL