chakib

Contact details:

Département d’électronique,

Faculté de Génie Electrique,

BP 89, Université Djillali Liabes , faculté de Génie Electrique, Campus Universitaire, Sidi Bel Abbes 22000,

Algeria
Phone: +213 (0)557 535 235

Research Interests

• Parallel programming
  • Operating System
  • Advanced architectures for the implementation of DSP and DIP applications
  • Compilation
  • Network multihoming protocols

Publications

C. M. A. Zouaoui, N. Taleb, CL_ARRAY: A new generic library of multidimensional containers for c++ compilers with extension for OpenCL framework, Computer Languages, Systems & Structures (Elsevier), 50, 53- 81, 2017.

Conferences

• S. Daoudi, C. M. A. Zouaoui, M. Chikr El Mezouar,N. Taleb, ‘PARALLELIZATION OF THE K-MEANS++ CLUSTERING ALGORITHM ON GPU’, ACM - 8th International Conference on Software Engineering and New Technologies "ICSENT’2019"– 28 – 30 December 2019, Hammamet, Tunisia.
  • S. Daoudi, C. M. A. Zouaoui, M. Chikr El Mezouar, N. Taleb, ‘Parallel implementation of the K-means clustering algorithm based on CPU/GPU’, 2nd Conference on Informatics and Applied Mathematics" – IAM’2019 – June 12-13, 2019, Guelma, Algeria.
  • S. Daoudi, C. M. A. Zouaoui, M. Chikr El Mezouar,N. Taleb, ‘A comparative study of parallel GPU/CPU implementations of the K-Means Algorithm’, , The international conference on advanced electrical engineering, ICAEE 2019 - 19-21 November
  • S. Daoudi, C. M. A. Zouaoui, M. Chikr El Mezouar, N. Taleb, Parallélisation de l’algorithme du K-means ++, 3èmes Journées Doctorales de Génie Electrique (JDGE’2019), 17-18 décembre 2019, Sidi Bel Abbès, Algeria.
Messagerie

Accéder à la messagerie de l'Université de SIDI Bel Abbes.

E-Learning

Accéder à la plateforme des cours en ligne

WEBTV

Tous les médias